ZNANOST ZA OTROKE: ART lab

Ničesar še niste dodali med Prijave.

Program UMETNIŠKI LABORATORIJ bo otrokom ponudil dve temeljni izkušnji. V prvem delu ustvarjanja bo v vlogi tehnologa, raziskovalca izdelal stroj, kinetični pripomoček, ki ga bo v nadaljevanju uporabil za stvaritev likovnega dela ali dejanja. V tako imenovanem znanstvenem, inženirskem delu bodo spoznali različne znanosti in tehnologije (mehanika, robotika, mehatronika, elektrotehnika, elektronika, strojništvo, računalništvo, telekomunikacija,) s katerimi bodo skonstruirali tehnološko napravo, ki jim bo omogočila likovno ustvarjanje, katerega produkt bo likovno delo. Tako se bo otrok sprehodil po premici od vloge znanstvenika, konstruktorja-tehnologa- preizkuševalca/raziskovalca tehnološkega pripomočka do ustvarjalca likovnega dela.

Celoletni programi
7 - 12

Znanost in umetnost sta kulturna stebra, ki sta danes močno povezana. Znanost temelji na razumskem in metodičnem raziskovanju sveta, ki  ga odkriva s pomočjo tehnologije, medtem ko umetnost skozi čutne ravni zaznavanja odkriva svet. Ti dve kulturi, ki od renesanse dalje razvijata vsaka svoj jezik, se v 60. letih 20. stoletja z iznajdbo računalniške tehnologije, ponovno povežeta.

Znanost išče znanje. Metodično raziskuje svet, na osnovi teh raziskovanj pa ureja dokazljiva spoznanja. Za to uporablja tri glavne znanstvene pristope - opazovan svet je resničen, kaos ne obstaja, rezultat mora biti ponovljiv. Če znanost ponuja odgovor na vprašanje zakaj, je tehnologija ta, ki človeku omogoča da oblikuje in prilagodi svet okoli sebe. Umetnik komunicira z opazovalci preko umetniških del, skozi katera izraža čustva, svoje dojemanje okolice in odnos do sveta. Pojav umetnosti je pogojen s tremi gradniki - gledalcem, umetniškim delom in umetnikom.

Nastanek umetniškega dela v veliki meri temelji na učenju od drugih, opazovanju okolja in eksperimentiranju, ki temelji na instinktih in tipanju. Sodobni umetniki v svoja dela vpeljujejo novosti in izume, s tem pa se ne le približajo delu znanstvenikov in inženirjev, pogosto ustvarjajo skupaj. To sodelovanje pa poleg neposrednih rezultatov prinaša tudi širše družbene in kulturne spremembe, saj je sodobna umetnost vpeta v kulturno, družbeno, politično, ekonomsko, znanstveno in tehnološko dogajanje.

Program UMETNIŠKI LABORATORIJ bo otrokom ponudil dve temeljni izkušnji. V prvem delu ustvarjanja bo v vlogi tehnologa, raziskovalca izdelal stroj, kinetični pripomoček, ki ga bo v nadaljevanju uporabil za stvaritev likovnega dela ali dejanja. 

V tako imenovanem znanstvenem, inženirskem delu bodo spoznali različne znanosti in tehnologije (mehanika, robotika, mehatronika, elektrotehnika, elektronika, strojništvo, računalništvo, telekomunikacija,) s katerimi bodo skonstruirali tehnološko napravo, ki jim bo omogočila likovno ustvarjanje, katerega produkt bo likovno delo. Tako se bo otrok sprehodil po premici od vloge znanstvenika, konstruktorja-tehnologa- preizkuševalca/raziskovalca tehnološkega pripomočka do ustvarjalca likovnega dela.

Praktični primeri:

PAZI KATAPULT!  – otrok izdela svoj katapult s katerim bo ustvaril likovno delo ACTION PAINTING

POVEČEVALNIK RISBE – otrok izdela leseno mehansko napravo, ki vzporedno z njegovim risanjem ustvarja povečano verzijo njegove risbe

RADIOARTMETER – otrok bo izdelal radiometer (napravo, ki dokazuje prisotnost infrardeče in UV svetlobe), ki bo z njegovo intervencijo postal kiparski mobile

KINETIČEN OBJEKT - otrok bo skonstruiral mehanično žival, ki se premika s pomočjo vetra

Te strani uporabljajo piškote (cookies). Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotov.
Sprejmem